onsdag 1 april 2009

Min Garderob

Så har man packat upp en massa lådor, burit hit å dit. Upp å ner. Flyttat till höger och vänster. Tur man haft en del personer till hjälp. Nyfikna besökare har fått bära upp minst en sak då de ska inspektera övervåningen. (och det där med besökare är väldigt intressant, vissa människor man aldrig hade förväntat sej att någonsin få som besök, om man inte inbjudit dem med ett fint kort med osa datum å hela kittet, har dykt upp i mitt hus)
Mammsen och Pappsen har i vanlig ordning hjälp mej mest. Syster yster har fått täcka upp för mej på jobbet. För självklart väljer jag att flytta in i hus när två av min personal är på semester. Påsken infaller med sina röda härliga dagar. Och på mitt schema står det jobb, jobb, jobb, ledig = fixa i huset.

3 dagar har jag bott här nu, det kliar redan i mina fingrar att vilja börja måla, tapetsera och fixa. Kunde inte hålla mej ifrån målar affären idag för att hämta lite fägkartor och tapetböcker. Fick sedan besök av min goda händiga vän. Så vem vet, med hans hjälp kanske jag har tur att ett rum renoveras redan nästa vecka. Det vore väldigt skönt. Att ha ett rum klart liksom, för just nu känns det helt onödigt att släpa grejer hit å dit, ställa här och där. För jag vet att rummen ska fixas till. Frågan är bara när det sker. Inget bra att vara en NU, DET SKA DIREKT, människa i ett sådant här sammanhang och jag försöker verkligen behärska mej ska ni veta.

Men kan innan jag lägger huvudet på kudden ikväll konstatera att alla rum behöver massa jobb och tid innan jag blir klar. Det snyggaste å positivaste just nu är min garderob. Riktigt stolt över den som sväljer alla mina kläder hängandes på galgar, en byrå för sockor osv. Bälten upphängda snuggt på krokar, handväskor likaså. Nästa garderob ska bestå alla mina skor, riktigt snyggt uppradade på hyllor. Det kommer bli sååå trevligt.

Men nu ska jag säga tack och godnatt till alla vänliga själar som bistår mej. Ska försöka vara en piggare människa imorgon när jag stiger upp och väcker tuppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar