söndag 5 april 2009

Takmålning

Roligt med helg, tycker nog alla de lyckligt lottat människorna som vart ledig och hittat på bus och tokigheter. Själv så har man jobbat, sen målat tak, fixat till så allt är klart för tapetsering i vardagsrummet. Är duktigt utsliten i axlarna känns det som, men det är väl inte värre än att det går över. Nu är iallafall den värsta takbiten avklarad. Den i trappen, ca 3,5-4 meter högt dit upp. Jag och min god vän "the handyman", fick verkligen klura ett bra tag innan vi kom på en vettig lösning. Han ville bygga värsta ställningen medan jag kom på en betydligt enklare ide som fungerande strålande!!

Efter jobbet idag for jag hem till byn för att hämta hem min bebis råtta. Har verkligen saknat henne. Nu är min gigantiska(haha) familj hel igen. Hon har haft det fullt upp här med å springa runt och nosa och undersöka. Trodde iallafall att jag skulle kunna ha en relativt lugn och skön kväll sen med lite små plock här och där. Men upptäckte självklart att taken var tvunga att målas ett varv till när jag kom hem. Vilket SUCK det kändes som. Och jag är ju som jag är, som alla vet. Saker kan inte vänta. Så jag körde typ igång direkt. Inte speciellt munter i hågen. Men super killen "the handyman" kom till min undsättning direkt. Tackar han åter igen tusen gånger. Sen började vi med lite småpyssel och det gjorde mej gladare direkt!

Nu har lilla bebis råttan kommit till ro och somnat. Så nu ska jag gå ner och käka lite kvällsmat och bli inspererad av massa tapetkataloger och kika lite i ikea katalogen. Kanske man vill ha lite nya möbler till vardagsrummet när det är klart...Hoppas, hoppas tapeterna kommer på måndag.

Imorgon är jag ledig, då ska jag sova :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar