måndag 20 april 2009

Utrymmen

Utrymmen, jag ÄLSKAR dem. Jag älskar att ha massa skåp och lådor där man kan sätta alla sina saker. Det ska helst inte vara trångt, utan stort och luftigt bland alla saker. Så man ser, så man slipper ta bort allt som står längst fram för att nå det som står bakom. Det ger en ordning och reda, och ordning och reda gör vardagen så mycket lättare.

Det första jag ställde iordning här i mitt hus var min Garderob för kläder. Jag var lite orolig innan jag flyttade hit hur jag skulle förvara alla mina trasor. I min gammla lägenhet hade jag det så bra, så fina garderober som gav mej bra överblick över alla kläder. 50% hängde på galgar. Tänk att slippa ha alla sina tröjor i en hög på hylla...det slutar oftast med att man vill ha tröjan som ligger underst och då rammlar alla andra tröjor ut och man har bråttom iväg och slänger bara in skiten. Då är det svårt att hålla ordning och reda, som jag vill. Här i huset finns det 4 st lååånga gaderober på övervåningen som går längs med ytterväggarna. Det är snetak och rätt halvtrångt. De som är i "gammla" delen av huset är även smalare än de som är i "nya" delen av huset. Men som tur är, så är jag liten, kort, smal och nätt. Så det blev perfekt att sätta upp en gardinstång längs med hela en av de bredare garderoberna. Så nu hänger 70% av alla mina kläder på galgar, hur bra som helst!!

Jag ska i framtiden lägga in nytt golv i mitt hus. Som det är nu är det 2 rum som har stavparkett golv, dessa behåller jag så klart, alla andra rum har fula plastmattor i alla de olika färger och mönster. Men vad gör jag?! Joo...min lilla städskrubbs golv var rätt oisolerat och det drog kallt därifrån. Så Mr.Handyman skulle fixa och var tvungen riva ut den fula plastmatte biten som låg där, den dög fint i en städskrubb i mina ögon. Men Mr.handyman, vänlig som han är, lovade att fråga på en butik om de hade någon mattstump över. De hade dom inte :(, för dom hade flyttat hela sitt mattlager till den större staden. Men...:) Dom hade 2 fina paket med ekparkett som jag fick köpa för 100:-. Så det första golvet som blev fixat var...i ett utrymme..min städskrubb. Se så lyxigt det blev!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar