fredag 17 april 2009

Nu...

Nu kommer dom efterlängtade bilderna. Jag förstår att ni suttit som på nålar och verkligen vart inne på min blogg var femte minut för att se om jag lagt upp dem..=). Skämt och sido..Här kommer dom iallafall

Så här såg hallen ut innan..Man välkommnades av en förskräckligt grön bunker känsla.



Tyckte dock att den blommiga femtiotals tapeten var rätt fräck och häftig så jag beslöt mej för att jag ville försöka behålla den. Så jag målade helt enkelt tak, väggar och elementet (som innan var i matchande grön färg). Väggen fick gå i samma beiga nyans som gick att återfinna i den blommiga tapeten



Fint va?!



Ovan: Trappen upp till hallen
Nedan: Så här ser det ut när man kommer in i mitt hus



Hallen med lite möbler (ett gammalt symaskinsbord + spegel) och ting, samt skohylla, hatthylla och krokar. Lägg märke till att jag ej orkat vara duktig och ta bort allt skrot som ligger på symaskinsbordet för era ögons fröjd. Får bättra mej tills nästa gång jag tar flashiga inredningsbilder =)





Nu följer alla bilder från vardagsrummet. Först två bilder som visar hur det såg ut innan de nya tapeterna kom upp.





Här har ni Mr. Handyman som jobbar i full action med mitt vardagsrum. Visst är han duktig?!



Någon annan som gärna ville hjälpa till var min älskade Sambo. Men då hon ej äger några tummar så sträckte sej hennes hjälp till att nosa och rota runt bland alla grejer, sno en och annan pensel. Men jag kan verkligen konstatera att hon älskar att renovera och att hon djup inne i sitt iller hjärta nog önskar att jag skulle renovera jämt.





Så här fint blev det då taket målats om och Mr. Handyman limmat upp tapeter på alla mina fyra väggar. En guldstjärna till honom, för det förtjänar han.



Sen blev rummet självklart mycke snyggare då jag fått vara där med mina inredningsfingrar och ställa in möbler på plats, shoppat nya snygga gardiner och placerat ut detaljföremålen. Den snygga lampan på sideboarden följde med huset och är häftigt nog en äkta 50-60-tals plastlampa. Det tycker jag är hur coolt som helst.



Kolla in "röret" på golvet. Det är min sambos leksak där hon springer in och ut, och älskar att busa med. Ser ni att det är snyggt matchande tapetserat i samma tapet som den på fondväggen.



Dom fina blommorna i fönstrena följde oxå med huset, och präktigare svärmorstungor hade jag nog haft svårt att trolla fram själv - fast jag är florist. Tavlan har nu även hängts upp på väggen. Den är målad av min morfar och jag är superstolt över att han ville att jag skulle ha den (sänder en liten tanke till honom i skyn).

3 kommentarer:

  1. Vad kul att få se hur fint det blir på bild, god fortsättning på renoveringen...

    SvaraRadera
  2. Vad fint du får det! Äääälskar tapeten i hallen, skitcool.

    SvaraRadera