lördag 18 april 2009

IKEA

Tyckte denna dag var en strålande dag för en utflykt till IKEA i haparanda/tornio...Solen sken vackert men det blåste iskallt. Dock ska jag nu ta fasta på mitt motto "handla aldrig på en ikea under helgen". För fy vad mycke folk det var, är annars van att åka dit och shoppa en vardagseftermiddag. Då är det noll kö. Nu var det massor.

När jag ändå var till IKEA, självklart med min shoppingassisten med mej, så jag hade någon som kunde packa ner allt jag shoppade i påsar och bära dem till bilen. Sådana tråkigheter kan inte en fin tjej som jag hålla på med juh =)(Mina gräsliga naglar som är i akut behov av manikyr kan ju bli skadade ännu mer). Men iallafall, vad jag skulle komma fram till i början av meningen var..När jag ändå var till IKEA var man ju tvungen att ta en tur in på Rusta, Jysk, ÖB, Djurmagasinet osv.

Så efter ett antal besök i olika butiker vart siffrorna på bankkontot lägre men jag blev rikare på bland annat dessa livsnödvändiga saker ; 2 st hyllor till badrummet, korgar till hatthyllan i hallen, leksaker till min älskade sambo, ett antal krukor till mina fina blommor i vardagsrummet, lite sladdgömmar slang, batterier, gardinstänger, en matta, och självklart ljus(det kan man inte undvika att köpa om man går in på IKEA) samt en massa annat bra att ha som diskmedel, svampar, sköljmedel, HP-sås, majs och sådant smått och gott krafs. Rikast blev jag nog dock på insperation - ville egentligen handla halva butiken =). Men måste innan dess fint invänta lön och kanske först lägga pengarna på lite mer tapeter, lite golv, lite förråd till sommarstugan (det är så klokt att gå och köpa hus samtidigt som man ska bygga en sommarstuga och till råga på allt är singel och bara har EN inkomst. Men, men med lite tålamod ska nog den ekonomin nog oxå gå ihop sej).

Efter IKEA turen var både jag och min shoppingassistent helt slut. Men min fina assistent fick fint förvandla sej till Mr. Handyman efter en stunds vila på soffan. Jag hade ju massa hyllor att sätta upp, garderobsdörrar att fixa...och sen gick jag ut i mitt fina uthus och gjorde dagens bästa fynd - ett medicinskåp. Så det ska jag fylla upp med alla mina förkylningspiller imorgon - så slipper jag förhoppningsvis några mer tråkiga sjukdomar detta år =)

Nu börjar det bli sent och jag ännu tröttare, så ska slappa framför TV:n och sen dyka ner i min underbara säng!!

Så Tack och Godnatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar