måndag 27 april 2009

Lärdom

Måndag igen..och en ny vecka. Har påbörjat projekt "storstädning" på hotellet. Tar en hel del tid med alla rum som skall putsas från topp till tå,(så även korridorer, konferensrum, nattklubb, restaurang, foaje dvs. alla utrymmen)samtidigt skall den ordinarie verksamheten löpa på. Men det är kul, det blir så fint och dammfritt.

Efter jobbet, middag, dusch rev jag ner de sista gröna tapeterna i "det grönarummet"(Undra om det alltid kommer att få heta det, även om tapeterna byter färg?!?!) Upptäckte i söndags då jag började riva att termostaten på elementet är paj, det gjorde mej less, då jag från början hade tänkt riva alla tapeter igår och sen idag måla element. Men det går juh inte innan termostaten är fixad, för elementet måste vara kallt när man målar det. Annars blir resultatet mer anskrämligt än i vanliga fall...Så de sista tapeterna fick vänta tills idag. Visste att fönsterbrädan var lite dålig, så började slipa av den. Upptäckte att den även är dålig mellan rutorna...fick mej att tappa lusten igen. Känner mej lite ensam i mitt renoveringsprojekt då man ej har någon att fråga. DIREKT. (för mina supporter verkar bo i telefonen idag) För jag råkar juh vara en sådan där irriterande nu/direkt människa. Men jag lär mej väl en sak i taget hur man bör göra, rum för rum. Lägger band på mej själv och avslutar dagens inlägg med visa ord: Jag tror på lärdom!!

(Måste medge att kunskap är väldigt bra att ha, men erkänner samtidigt att jag är helt ointresserad av att lära mej vissa saker, exempelvis: att byta däck på bilen. Är fullt övertygad om att jag skulle klara av denna sak helt själv -idag- om jag stod på en öde väg, utan telefon och enbart min kropp, domkraft + reservdäck till undsättning. Så därför väljer jag medvetet att vara "värdelös" på vissa saker, trotts min vilja att vara duktigt och bra. Men jag har insett att jag ej behöver vara det på allt. Jag har inget behov av att säga att jag är mindre bra på det och det, jag kan glatt erkänna att jag är värdelös utan att må dåligt av det)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar