tisdag 21 april 2009

Årets första grillning..

Igår tiden så där vid nio tiden knäcktes veckans bästa ide - Imorgon kör vi årets först grillning ute. Underbart gott blev det. Fläskytterfile, barbeque pottisar, bea sås och en underbar sallad med bland annat mozzarella och sockerärtor. Tänk så underbart köttet smakar men den där extra "grillkryddan". Dock begicks ett stort misstag. Vi hade glömt bort ölen, till årets första grillning!! Nästan Katastrof. Själv så skyller jag på att viruset i min kropp fortfarnde inte övergett mej helt, och dricka öl mitt i veckan kan ge en fula pekpinnar(som om jag bryr mej om det egentligen, men det är härligt med fina moraliska bortförklaringar).

Även en annan fin sak har hänt idag..Mercedes Gallerian har dykt upp. Lika oväntat som man kan höra glassbilens melodi i kvarteret. Mercedes Gallerian kom här tidigare i veckan ut med en fint annonsblad med en kampanj om handduks hängare. En i rostfritt med fyra svängarmar. Och som den trogna kund jag är hos denna underbara rullande butik ska jag slå till vid kampanjerbjudandet. Måste bara få butiksägaren att inse att han inte är proppmätt någe längre, så han kan ge mej lite service här och montera upp den i mitt badrum.

Dagens uppmaning till er: Förgyll den gråa vardagen med lite grillat.
Dagens varning till er: En känsla av förlamning kan infinna sej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar