söndag 19 april 2009

Ny butik

Samhället jag bor i är inte stort. Men jag trivs här iallafall. Uppväxt i en byhåla, bosatt i en stor stad i 8 år. Jag kan med goda livserfarenheter säga att jag gillar det som är "lagom". I alla fall i dag, imorgon kanske fröken virvelvind vill ha något annat - det kan man aldrig så gott veta :).

Söndagar finns dock problemet att ej så många butiker är öppna. Och ibland kan man verkligen behöva viktiga saker på en söndag. Som idag, då Mr. Handyman hade - att täta luckan till matkällare- uppsatt på sin "To Do"-lista. Men som tur är, är samhället så pass stort att vi har coop, och coop bygg. Väldigt bra sådana här dagar. Så när Mr. Handyman tyckte att han behövde andra lister än de han hade med sej kunde jag med förtjusning säga, vi åker till coopen och köper. Men han tyckte vi skulle gå till en annan butik. Den nya butiken! Stora Mercedes Gallerian, det är en fin butik på fyra rullande hjul som praktiskt nog har varit parkerad utanför mitt hus väldigt ofta de senaste dagarna. Där finns allt! Cirkelsågar, borrmaskiner, vanliga sågar och flera bra att ha verktyg som man fint får låna utan att behöva betala hyra. Man kan även shoppa där, oftast är det skruvar och småa ting man behöver, men inte visste jag att denna lilla Mercedes Galleria även hade ett fint urval av olika lister. Men tur för mej! För det bästa med buiken är att allt är gratis!! Det ni...Det finns dock en nackdel med butiken, men vet aldrig när den har öppet och är närvarande. Eftersom att det är en rullane Galleria kan det vara svårt att få tillgång till butikens alla erbjudande när man behöver det. Men jag hoppas och tror på det goda, och en dag kommer nog den fina Gallerian stå utanför min dörr igen, så jag kan sätta upp lite mera hyllor i min blivande "sko-garderob".

1 kommentar:

  1. Kanske får ta och göra som glassbilen å lägga ut en turlista med hållplatser å tider :)

    SvaraRadera