fredag 3 april 2009

Dom extra utgifterna...

Visst har ni hört talas om de här extra utgifterna man brukar råka ut för som husägare?! Nu menar jag inte tapeter, färg och golv i renonoveringssyfte. Utan mer dom här nödvändiga sakerna som alla svenskar har i sitt hem..Kyl/frysen rasar, man måste köpa ny helt otippat, eller spisen pajjar, tvättmaskin osv. Då jag redan kirrat alla vitvaror, fått sprillans nya, genom en härlig diskussions rond med min oförskämda hyrsärd så hade jag nog räknat med att slippa de flesta extra utgifterna som kan tillkomma när man äger hus. Dock har jag ändå räknat med en massa utgifter i renoveringssyfte. Att sedan tv-antennen var trasig och uttag gjort samma era som tv:n uppfanns var inget jag tänkte påvid hus köpet. Ska detta kalkyleras som en renoverings utgift eller extra utgift i mitt ekonomiska bokföringssytem är frågan?!

Svaret är nog att det egentligen inte spelar någon större roll då jag ej för någon slags uppspaltning för mina utgifter. Det är helt enkelt bara betala ca 3.000:- spänn och se glad ut över att man fortfarnde har gott om slantar till nästa löning. Skulle pengarna sedan kanske i en förhastad iver råkas ta slut för att jag drabbas shopping iver i färg och tapet handeln så har jag juh dessutom ett väldigt billigt nöje att roa mej med om jag skulle känna att jag har för mycke tid över i mitt liv, dvs - titta på tv :)

Nu ska jag som stolt husägare gå ut och skotta min gård! (jag vet, det har inte snöat, men rasat en massa från taket som nu ligger framför min charmiga bro)
Sedan kommer pappsen med bräda som ska göra mitt hem iller säkert vid kyl/frys, så att jag snart kan ta hem min iller, husmusen Bus ;)
Sen är det arbetspass 2 för dagen som gäller. Man behöver jobba mycke nu så man får många slantar till alla de extra utgifterna!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar