söndag 26 april 2009

Söndag=Vilodagen

Idag tar jag fasta på det gammla, Söndagar är vilodagen. Som jag har sovit. Somnade på min soffa igår någon gång efter det att min "lördagsfilm" var slut. Tänkte tanken "Nu ska jag gå upp och lägga mej i sängen, för jag är trött" Men så blev icket fallet, för jag måste ha somnat på soffan direkt efter den tanken. Vaknade på soffan klockan sex imorse och då gick jag upp i sängen för att sova vidare i ytterligare 3½ h. Jag behövde det antagligen, sova bort ett drygt halft dygn. Normalt hade jag nog blivit lite irriterad på min eget sätt att slösa bort dyrbar tid, men inte idag, inte denna helg. Jag skulle juh ägna mej åt "mej själv" och sover man så mycket, tror jag kroppen behöver det.

Igår var en bra dag. Inte först..för då blev jag väckt alldeles för tidigt (=morgonsur) sen var det tråkigt mulet väder, hade hoppas på strålande sol (som det vart hela veckan) och sköna ute dagar hela helgen (= blev ännu lite surare) Började blogga om min griniga morgon, vad händer?! Det mobila bredbandets uppkoppling får något tupp-juck och allt jag skrivit försvinner ut i intet (=en väldigt dålig start) Efter en 2 koppar kaffe kändes det iallafall lite bättre. Så jag satte mej i bilen och åkte hem till byn, för att få sommartofflorna pålagda på bilen. Bilen fick sig även en välbehövlig tvätt, både invändigt och utvändigt. Så nu ser den ut som en riktig pärla igen!

Sen blev det underbar grillning. Årets andra. Fläskfile och karre. I sällskap även våra underbara sommargrannar. Var hur trevligt som helst att träffa dem igen, det har vart duktigt upptagna det senaste året då det håller på att starta upp eget. Så länge sen man såg dem. Det slutade med att jag blev kvar hemma mycket längre än jag tänkt mej, för det var ju så trevligt :) Sen hann jag ta itu med ytterligare saker på min "To Do"-lista. Och flitig som jag är...har jag även hunnit med en del punkter nu på morgonen. Det känns alltid lika skönt. Nu hoppas jag på att solen ska titta fram här lite senare idag, då blir det en lång prommis. Annars bara en kort...

Nu ska jag ta tillvara på helgens sista lediga timmar. Jag hoppas ni gör detsamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar