onsdag 15 april 2009

Back to the Blogg

Nu är jag änteligen tillbaka till bloggen!
Visst har ni saknat mej?!

Själv hade jag en vision om att lägga upp fina bilder här på mina ny renoverade rum så fort de blev färdiga. Men så blev icket fallet. Det kom en otäck sjukdom och störde...

Har iallafall nu, och ett antal dagar tillbaka, med mister handymans hjälp fått ett fin fint vardagsrum med fin fina tapeter. Har målat bort den otäckt bunker gröna färgen och känslan i hallen. Lyckades spara den häftiga blommiga femtiotalstapeten och fräscha upp hall nere och uppe samt i trappen med en fin beige färg. Fina bilder skall kall komma senare..Är fortfarande lite för krasslig för att orka leta reda på kablar och tillbehör för att ladda upp bilderna till datorn. För övrigt så älskar hus musen bus att renovera, sno penslar och måla sej själv på pälsen har vart en fröjd för henne. Att måla element är det tråkigaste och det fulaste resultat jag presterat i mitt liv tror jag.

Sjukdomen som drabbade mej är väldigt spännande...tror aldrig jag vart så sjuk i mitt liv och det är BARA en envisare influensa. Sov de första 36 timmarna, sov sen väldigt mycke de följade fyra dygnen. Feber, feber och höög feber. Inge hosta, typ inge snor, inge halsont. Bara skumt, och extremt energitagande. Känner mej fortfarande risig i kroppen och tror att jag kommer börja orka jobba först nästa vecka....Blev drabbad på långfredagen. Så påskhelgen har inte vart det minsta skoj. Har missat alla roliga nöjen och vår trevliga personalkonferans och årets roligaste krogfest. Men, men..bland alla gråa tunga moln fanns en fin syster som kom hit med dricka och frukt, en fin far som fick köra mej till akuten för att jag var för vek för att ta mej dit själv. Har även haft en fin hemsamarit som kommit hit med massa mat, lagat den, och hållt sin kalla hand på min överhettade panna. STORA KRAMAR och TACK till er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar