måndag 30 mars 2009

Inflyttad!

Så där vid halv två tiden kan man säga att jag flyttade in i mitt hus igår. Då hade man skrivit på alla hundra pappren på banken, fått nycklar av syskonen Nyberg, läst av vatten, el - ring vattenfall och kommunen. Att det tog hela förmiddagen att göra allt detta gjorde mej lite smått frustrerad. Jag ville juh bara börja röja upp i kaoset...Men nu är det gjort. Affären är klar och jag är en stolt nybliven husägare! Hur många vuxenpoäng ger det en egentligen?!?!


Stod väl mest å kliade mej själv i hårbotten de första tio minutrarna och undrade vart tusan jag skulle börja...Pappsen hade sin givna arbetsuppgift, att fixa ihop det nödvändigaste - sängen. Efter det for han hem. Till slut så valde jag en av alla de tusende kartonger som stod huller om buller. Det är nackdelen när man ej flyttar själv, man vet inte vad som finns i varje kartong och kartongerna är inställda i hel fel rum eller på helt fel våning. Så det vart mycke springa upp och ner och hit å dit. Tackar det senaste manliga besöket för all hjälp. Utan den hade jag nog bara hunnit med hälften av allt igår.

Även min kära syster han komma förbi med inflyttningsfika. Gott och trevligt. Hennes barn, speciellt det yngsta, var grymt nyfiken på moster alla grejer som var precis överallt och ville absolut hjälpa till att packa upp. Så hon fick hjälpa till med en kartong, efter det höll ej mosters nerver då hon kanske inte är den försiktigaste busungen här i världen. :)

Eftersom Rond 2 med hyresvärden gjorde mej till en stolt vinnare har jag nya vitvaror som står utspridda i hela köket. Pappsen ska idag komma och börja riva/snickra i köksinredningen så det snart kan bli ett nytt, snyggt fungerande kök.

Har en underbar, underbar känsla i kroppen! Fast jag den grymma ordningsmänniskan avskyr sådant kaos jag nu befinner mej i. Man kanske vänjer sej efter 2 veckors (snart tre) "kappsäcksboende". Nu lite mera morgonkaffe, sen ut å dra undan lite snö :).

2 kommentarer:

  1. Jippie! Grattis till vuxenpoängen, det är du värd!

    SvaraRadera
  2. Grattis husägare! Gud vad spännande det låter, är så nyfiken.

    SvaraRadera