fredag 27 mars 2009

Hotell livet fortsätter...

Ännu ett dygn på hotellet har förflutit...

Vaknade imorse tröttare än tröttast + halsont. Trodde först jag mådde sämre än sämst, men insåg sedan att det nog berodde till stor del av mina minus timmarna på sömnkontot. Igår målade vi och fixade värre nere i nattklubben och jag tror att jag lyckades vifta nog mycke på ögonfransarna för att få våran stand-in vaktis att se fram emot att få måla lite väggar och eventuellt lägga lite golv i mitt hus. Tyvärr tyckte jag det var så skoj att smeta färg på väggarna och montera möbler att jag fick problem med självdisciplinen att ta mej i säng. Var trött redan innan, så vad blev jag då sen?!

Extra jobbet ikväll på hotellet består av att fixa till lite konferanser inför morgondagen. Vi har sjukt mycke extra beställningar och lär få jobba nog hårt och stressigt imorgon. Så alla de moment ska försöka reduceras så mycke som möjligt. För jag tror vi är hotellet som löser allt med minst personal. Så delar automatiskt ut fem guldstjärnor till oss!! (oki...vissa kanske bara får 3 i personalstyrkan)

Sen kanske jag ska träna på mina ögonfrans "viftningar", ta fram den vackraste valpögon looken, för jakten på gratis hantverkare lär gå vidare...

Men nu, lite mat någonstans i stan!! Det blir största helg nöjet för min del..Ni lyckligt lottade lediga människor kan ju njuta en gnutta för min räkning, och knäcker ni en ölflaska ikväll, ta en till, för min del :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar