lördag 21 mars 2009

Rond 2

Jag bara undrar hur man som fastighetsägare och hyresvärd att efter ha "bråkat" ut en hyres gäst, nästan stått med flyttkartonger runt hörnet och väntat..Har mage att, (när hyregästen ordnat sej ett boende, fixat och trixat med allt) ringa upp denna person och meddela att:- Du får bo kvar...

Så nu kör vi rond 2.

Då han ej längre vill uppfylla mitt uppsägningsavtal, då jag har all rätt på min sida då han begår kontraktsbrott. Så nu har jag nya krav, och jag hoppas att han har vett nog att uppfylla dessa annars lär ni snart se mig i tidningen. Media är ett fint ord som brukar skrämma de flesta företag. Men jag tror nog att han har vett nog att inse hur dumt de betett sej. Jävligt klumpigt av dem att ordagrant "Jaga" ut en hyresgäst då dej har sina papper klara framför sej.

Jag är nu måttligt less på att bråka, och avskyr den energi det tar att gå och onda upp sej och vara förbannad samt känna sej behandlad som skräp. Känner mej ensammast på jorden i den har kampen. Men jag tänker inte nöja mej med det minsta, dom ska få betala för deras behandling.

"En kamp är till för att bekämpas" - Jag kommer gå som en ståtlig vinnare ur detta när det är över.

Tack Mamma och Pappa för att ni orkar med mej! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar