lördag 28 februari 2009

Småa ord

Det är inte dom långa inläggen rörande positiva saker i bloggar, artiklar eller milslånga sms med ett positivtord som gör den största skillnaden. Ett låångt brev på posten från en god vän gör en inte gladare än ett vykort där det står "tänker på dej". Det är faktiskt dom småa orden i den gråa vardagen som gör en person som gladast!

Så ska ta fasta på denna tanken å skriva ett mini kort inlägg på min blogg.

Vill bara så här allmänt överskådligt tacka er alla som sagt grattis till mej på min namnsdag.
(och Lena vann, för hon var först å gartulera mej)

Tack för att ni tänker på mej när det står Maria i alamanckan och tack för att ni verkligen kom ihåg det.

(själv är jag en värdelös människa och brukar alltid glömma sånt som födelsedagar och framför allt namnsdagar...kanske det är dags för facebook att göre en applikation som påminner en om ens vänners namnsdagar, precis som det finns en applikation som påminner en om ens vänners födelsedagar. Det vore nått som skulle hjälpa mej att komm ihåg att säga grattis till folk på deras namnsdag. Och på detta vis kanske förgylla någons persons dag.)

1 kommentar:

  1. Ja, jag vill inte skryta så mycket, men i bland är jag faktiskt riktigt bra! GRATTIS GRATTIS GRATTIS, ännu en gång!

    SvaraRadera