torsdag 26 februari 2009

Skit Torsdag

Skit måndag, skit Torsdag, det jag kan hoppas på nu är en toppen helg. Annars lär söndagens titel bli skit vecka. Kan inte påstå att något känns speciellt kul just nu. Vill helst av allt bara bli tre år igen och slippa allt som hör till det vuxna livet. Som treåring har man även en oerhört stor rättighet att vara tjurig, det kallas trottsåldern. När man är tre år behöver man även någon som tar hand om en. Och när man tjurar å går omkring och är less så brukar folk dalta med en för att få en på bra humör. Är man tjurig som vuxen så håller sej folk bara så lång ifrån en dom kan, för vem vill umgås med en butterbulla?!?!



Så här otrevlig var iallafall min dag...

Vaknade 06.20 av att min underbara skrutt iller hoppade på mej i sängen. Tur var det, för jag kliver normalt upp 05.20 när jag börjar jobba. Så slängde mej på luren till jobbet och sa:- jag kommer om ni undrar vart jag är. Eftersom att jag är en människa som aldrig försover mej så trodde de självklart att jag var ledig och att min kollega, som kommer 15-20 över pga busstider, skulle jobba. Alla människor vet juh att dagar då man försover sej får en skit början, man hinner liksom inte vakna till liv innan man vart på jobbet en kvart, tjugo minuter. Man får en extremt stressig start på morgonen, som inte kan göra någon människa mer lycklig.

Ungefär klockan 07.40 springer jag in i ett j**vla plåtskåp. Ont som SATAN gjorde det så kände lite försiktigt där det gjorde som ondast - det resulterade i blod på fingrarna. Fick uppsöka min icke blodrädda kollega som fick leta rätt på jacket i hårbotten för å se hur illa det såg ut. Vid den tidpunkten ville jag verkligen bara hem, och skita i hela denna dag. Men det såg inte alls så farligt ut, men inte tusan gjorde det mindre ont för det. Om man säger som så, jag kan forfarande säga att det känns juh vad jag haft för mej imorse.



Vid lunch tid kände jag mej lite muntrare...då jag gick in i köket och förklarade:- Jag är bara ett barn, får jag äta bara pannkakor till lunch. Eftersom att jag vid denna tidpunkt vunnit några själars emapti fick jag lasta en tallrik full med barnmat å massa sylt å grädde. Tack till er! och ursäkta alla lunchgäster som eventuellt inte fick några pannkakor till sin ärtsoppa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar