måndag 16 februari 2009

Återaklimatiseringsprocessen

Återaklimatiseringsprocessen tar längre tid än beräknat för mej. Jag är inte Jetlaggad, kan ha varit det föraa veckan eller så var det bara fullmånen som spökade...

Men jag har ej vant mej vid kylan! Idag när jag gick till tandläkaren efter jobbet (gratulera mej, noll hål trotts att jag slarvar med tandborstningen de kvällar jag är för trött) så fick jag - det är inget skämt - ont i huvudet för att det var så isande kallt.

Huden har börjat flagna, fast jag försöker att smörja och smörja och smörja...så snart är jag vit och blek igen.

Den Dominikanska bakterifloran spökar fortfarande runt i min mage....Men jag inbillar mej att det har blivit betydligt bättre idag. För jag har ingen större lust att lämna ett avföringsprov som min kära mor tyckte, eftersom hon tror att man alltid drabbas av det värsta så var hon vänlig nog att skrämma upp mej om att det kan vara salmonella (vilket det naturligtvis INTE är) Men vad det än är så tar det en jädrans massa onödig energi att gå runt å ha ont i magen. Så imorgon ska denna bit av återaklimatiseringen övergått till mitt normala läge - för det har JAG bestämt.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt ni verkar ha haft det, fuskeli fusk. Men magen lät ju mindre kul. Har man inte feber om man har salmonella? Hoppas det inte är det.

    Ha det bra och krya på dig!

    SvaraRadera
  2. själ så tror jag att man är dödssjuk om man har Salmonella...så det är nog bara en liten bakterie som lever disco...(men mamma ska överdriva allt å alltid tro det värsta)....så det är nog bra snart, är juh i full gång på jobbet så döende är jag absolut inte

    SvaraRadera