söndag 22 februari 2009

Helgens sista timmar

Åter en vecka har gått, snart även inklusive helgen. Och hur mycket spännande har hänt i mitt liv sen dess. Inte så värst mycke kan jag ju medge....hade inte ens en endaste liten plan inför helgen så jag var tvungen att ta tag i saken på fredag efter lunch tid. Fix och trix, så var helgplaner skapade. Så fick efter jobbet swischa hem å packa överlevnads ting för både mej och för min iller. En väska, en bur, en påse med öl + en kattlåda senare åkte jag över till grannkommunen för att vidga mina vyer.

Avnjöt god mat och sällskapsspel i trevligt sällskap med öl som tillbehör såklart. Sen var vi juh tvungen att ge oss ut på byn till ett annat hus för där fanns det tydligen goda drinkar och älghjärta + 1/10 av Råneås befolkning. Många öl gör att allt blir trevligt så det var en skojjsig kväll med nya människor. En av mina kära vänner har upplyst för mej att en av de nya bekantsakper som var där, nu måste vara en av mina närmaste vänner då jag fått reda på detaljerad information om könssjukdomar som hans (ursäkta) störda ex har/haft. Har självklart även blivit bästa polare med grosshandlaren från konsum då jag kanske ska på en fjällresa i bland annat hans sällskap. Sammanfattningsvis av all denna information kan man helt enkelt säga att jag nu sitter och överdriver allt en smula, för att det hela ska låta så norrlandstokigt som möjligt...

Vad som mer hänt under helgen och som inte är överdrift är att min mus har gjort bus i någon annans hus. Hon har rivit ner en blomkruka så att halva köksgolvet fick sej en rejäl dammsugning - vilket var välbehövligt,så det var egentligen duktigt gjort av henne. Hon har pillat bort en bit tapet..kanske 5x 10 cm....men det var bara för att hon tycker att sovrummet bordet ha en anna färg än blått på tapeten, så duktigt av henne att skynda på nedrivningsprocessen. Hon hittade ett hål i soffan där hon gillade att sova. Så hon fyllde upp "rummet" som bara bestod av spånskivor med lite sockar som ägaren till huset fått leta reda på under dagen - tur hon hittar på sysselsättning åt folk, så att det iallafall har något vettigt att göra.

Som ni ser har hon varit väldigt aktiv hela helgen, min lilla pälsboll. Själv så har jag avverkat hälften så många filmer som öl. Och den som är för söndagstrött för att dra en slusats av detta kan jag berätta att jag har haft roligt, blivit väl kulturerad samt extremt utvilad under helgen som vart. Nytto sysselsättningarna får jag ta tag i på måndag !! :)

1 kommentar:

  1. Låter ju som att du haft en helg med många olika ingredienser blanda i samma gryta ;)

    SvaraRadera