tisdag 17 februari 2009

Bus i mitt Hus

Jag har en liten Mus (obs! enbart jag får kalla henne mus eller råtta, för er övriga gäller ordet Iller eller hennes namn Bus) Som igår levde Bus i mitt lilla Hus...



Hon gör verkligen skäl för namnet (åter igen).

Igår kväll när jag skulle gå och lägga mej, letade jag reda på min lilla råtta i vanlig ordning.

Hon låg inte i sin huvtröja i sängen, kollade garderoben - inte heller fann jag henne där bland alla min städtrasor. Kollade hängmattan - resultat TOM. Kolla hennes lilla korg, även tomt där. Buren var oxå tom på pälsbollen. Började riva runt bland alla kläder som låg lite här och där utspridda i min lägenhet. Inte heller fanns det något pälsbeklätt djur i dessa. Kikade in under sängen, kanske hon hade rullat ihop sej där på golvet fast det var iskallt.



Och vad fann jag?! En halvfull byrålåda av kläder! Visst var det mina kläder - men INTE tusan hade jag lagt dem där. Bikinisar, träningsbyxor + tröjor, BH:ar...jaa...som sagt en halv byrålåda med kläder. Det lilla livet hade Tjuva så det stod härliga tider till. När hon har hunnit med detta utan att jag märkt något har jag ingen aning om, (för det var ej under den tiden jag var på jobbet). Men lyckligtvis fann jag bland dessa massor av kläder en uttrött Bus som somnat, inknosad, i ett par tighta träningsbyxor. Vad kan man säga?! Det tar på krafter att sno :)

1 kommentar:

  1. Man brukar ju säga att brott inte lönar sig, men att man blir helt utmattad av dem, hade jag aldrig kunnat ana. Duktig Bus!

    SvaraRadera