måndag 23 februari 2009

Värsta Måndagen

Jag brukar ej vara den typen av person som klagar på måndagar. Men idag har det verkligen varit VÄRSTA måndagen. Det rör sej inte om att jag var tvungen att stiga upp innan tuppen för att åka till jobbet, inte heller handlar det om att det alltid känns lite extra tungt på jobbet första dagen efter helgen. Jag är normalt en person som ser måndagar som något positivt. Ny vecka, ny start, ny chanser, nya utmaningar...

DET HÄR ÄR EN SKIT MÅNDAG!!!

Strax efter klockan ett då allt kändes som frid å fröj och skönt med att ha kommit igång med nya veckan. Mentala planer om att åka å träna och fixa å trixa senare i hemmet. Då sker följande:

1. Telefonen ringer (inget ovanligt med det i och för sej)
2. Det är min fastighetersägare (rätt förvånande, vad tusan vill de mej?!)
3. De levererar följande meddelande och följd fråga..."Ditt hus ska rivas, vill du komma å titta på vad vi kan erbjuda dej för en ny lägenhet idag?!"

Min reaktion: CHOCK
Mitt svar: Ja...jag måste juh ha någonstans att bo!

Så när jag chockerat fått ur mej orden till någon annan och börjar fatta läget ringer jag den person som alltid får ta emot de lustiga/olustiga samtalen från mej : Mamma!

" Jag måste flytta, å jag vet inte vart, och inte när och jag vill inte!!" Ungefär så sammanhängande och informationsgivande var nog ungefär de jag sa.

Så inte blev de någon träning efter jobbet. Utan har tagit emot en massa dåliga förslag på fula eller för dyra lägenheter som de kan erbjuda mej. Har talat med högsta hönset på fastighetsbyrån och fått ännu mer korkade förslag om vart de vill förvara mitt liv...För de fattade nog att jag inte ville bo i de fula tegelhuset de erbjöd mej först. Ett av förslagen var följande: "Men jag har en skit fin lägenhet, en trea, som kostar nästan samma, men den är inte ledig än..men då kan du flytta in på xxgatan i en tvåa först, du får hyra den till samma pris och sen kan du flytta till trean."
Mitt svar:- Va fan ska jag flytta 100 ggr eller?! Jag vill juh inte flytta en gång ens.
" Men det är inga problem vi står för alla flytt kostnader"
Mitt svar:- Men det är juh inte bara det de handlar om, tar en jävla massa energi å flytta, sen ska telefon, bredband, boxer å hela det kittet sägas upp å flyttas runt osv.
"Men vi får titta på det här, jag skickar över planritningar osv. Så får vi hålla kontakten och hitta en lösning där båda parter är nöjda"
Mitt svar: Ja, det hoppas jag verkligen (mitt mentala svar: tror jag knappast vi gör, men någonstans måste jag juh ta vägen jävla idiot)...
Idioten upplyste mej även om att jag kan juh sen flytta in i det nya fina huset. Men det är inte så att jag absolut vill bo på den här adressen. Utan det handlar mer om den här lägenheten med mysiga snetak och små klädkammare, till och med draget från de otätade fönstrena är mysiga idag. Idioten kom även med ett värdelöst skämt "Men du behöver ju inte flytta innan helgen i allafall" Mitt svar:- Nää, det hoppas jag verkligen inte. Idioten "Det var ett skämt"
Jag förstod det, men det var inte speciellt roooliiigt om man säger som så.

Så min dag har bestått av ledsamhet, lägenhetssökningar, hussökningar och en allmänt förvirrad grötig massa i huvudet.
Så mina vänner..Jag ska flytta! Ofrivilligt! Jag vet inte vart och inte när. Vet bara att jag är jävligt ledsen och inte det minsta sugen på att packa flyttkartonger.

Imorgon kommer min dag se ut här: Jobba, ringa hyresgästföreningen, säker få något värdelöst samtal från min fastighetsägare, ringa mäklare om tid för husvisningar. Suck, det var inte så här min vecka skulle bli!! DET HÄR KOMMER KÄNNAS SOM EN SKIT VECKA!!

Tackar till sist för all omtänke jag fått av mina nära och kära som bryr sej om mig och min ovalda livssituation. Speciellt mina kära syskonbarn som erbjudit mej att bo hos dem (barn kan vara alldeles för söta ibland).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar