fredag 23 januari 2009

Undanstoppade!

Smet en halvtimme tidigare från jobbet idag...Kom hem å slängde ihop all smutstvätt som av någon mystisk anledning spridit sej både här och där i min lägenhet..ladda maskinen å studsade in i duschen (som vanligt hade jag en nyfiken men något rädd iller med mej som sällskap under duschstrålarna). Sen den vanliga proceduren med torkning, påklädning osv.
Sen lade jag den stora nyckelknippan (man kan tro att jag är vaktmästare ibland) med jobbets alla nycklar i lådan! Och där ska dom nu ligga i hela 18 dagar! Sååå Skööönt! Inte det att jag inte gillar mitt jobb, jag trivs faktiskt fruktansvärt bra och kommer säkert ha en släng av arbetsabstinens innan jag ankommer till jobbet igen, iklädd arbetskläderna. Men ska bli så skönt att känna solens värmande strålar, bada i det salta vattnet, ta dagen som den kommer, njuta och tramsa runt, se nya saker, uppleva nya ting..osv.

Nu väntar jag på att min tvättmaskin ska snurra färdigt så att jag kan fylla den med en ny omgång med kläder. Ska sedan hem till byn för att lämna min håriga Bebis. Jag kommer sakna henne inatt :( Får sova ensammen, det e inge kul. Jag tror min mamma kommer ta hand om henne på ett strålande och extra ordinärt sätt (som bara min mamma kan), pappa däremot kommer nog känna att det är lite jobbigt att behöva spratta med fötterna i 2 veckor (han är så rädd för att bli nafsad i fötterna av det lilla monstret). Tänk vilka underbara föräldrar jag har!

Så i väntans tider fick jag nöjet att roa ER mina bloggläsare med några små rader om denna dagen i mitt liv. Inga djupare tankar från min sida idag! Jag har ju trots allt gått på SEMESTER!

1 kommentar: