onsdag 21 januari 2009

Nedräkning

Har påbörjat nedräkningen inför min semester nu...bara 4 dagar kvar till solen :) Längtar till 14 underbara, varma, soliga, slöa, spännande, sköna dagar i Dominikanske republiken med ett roligt, intelligent, underhållande, tryggt sällskap....

Men som vanligt när man ska åka iväg på semester är det 1001 saker man skall göra innan...Å så har min syster mage att ringa å anklaga mej för SKOLK (trodde hon menade träningen jag hoppade över igår, men kom på "hur kan hon veta att jag skulle träna igår?!?!" så fråga istället vad hon menade...) från min blogg. Ja, ja...jag hinner väl orda lite här oxå innan jag börjar göra mina "TO DO"- grejer för dagen. (Det är faktiskt mycke roligare att sitta å svammla med ord än att exempelvis diska) Men helt ärligt så har jag noll koll på vad jag ska orda om..men behöver däremot mental planera allt jag ska göra innan avresan från mitt hem....

Jag ska...Sortera in alla viktiga papper i pärmar. Måste fixa överföringar mellan mina konton. Borde verkligen gå och träna...Kanske man ska sola solarium en gång till innan avresan - så att man liksom bli brun fortare..De är så fint å fräscht att vara brun istället för spökvit :).

Jag måste klippa Bus klor och rengöra hennes öron, så att hon är ren å fin när mormor ska ara barnvakt åt sitt håriga barnbarn i två veckor. På fredag måste jag åka hem till byn med bebisen min. Måste komma ihåg att packa med henne: Mat, leksaker, Anti-bit spray, godisar, lådor...(måste kolla hur mycke sand mamma har hemma, så jag vet om jag måste ta med det också) matskålar....hmmm...vad har jag glömt?!?! Säkert nått i vanlig ordning.

Jag måste hinna städa lägenheten innan jag åker, tömma kylskåp på varor som lär bli gammla och äckliga när jag ej är hemma...får absolut inte glömma att ta ut alla sopor- vill INTE att det ska lukta soptipp när jag kommer hem igen. Måste tvätta lite kläder jag ska ha med mej också...
Vattna blommorna får jag inte heller glömma.
Sen måste jag självklart packa, och som vanligt kommer jag nog ta med för många grejer men samtidigt ha glömt något jag kommer att sakna..
Ska åka en sväng till återvinningen med allt glas, plast osv(De är viktigt att bry sig om miljön, men vissa gånger är det verkligen massa slöseri med tid).
Måste bestämma mej för klädsel inför 25-års festen jag ska på, på Lördag. (jag har hört att man inte ska använda ordet MÅSTE...man ska säga borde istället för då känns saker inte lika krävande att göra eller hur det nu var. Snacka om att jag verkligen brukar ordet MÅSTE nu haha).
Ska bestämma tid med pappsen när han ska komma och hämta mej för att köra mej till flyget. Ska nog be mammsen å pappsen ringa och väcka mej på söndag oxå, risken finns ju att man kan vara rätt sliten efter lördagens fest.
Lena behöver jag också ringa...för att höra hur vi ska styra upp vårat möte i stockholm. Nicke borde jag med slå en pling, för att höra när han kommer tills stockholm (Lena är vårat fina privata hotell i Stockholm förstår ni, och visst kan man klaga på servicen, ingen choklad på sängkudden osv. .men inte på gästfriheten eller hur hemtrevligt det är :) Så enligt mej får hotellet 5 stjärnor).

Tror detta va allt. Va ju inte mycke! så nu ska jag köra igång med disken från middagen sen ska Bus få fina klor å fina öron!

Jag kanske hinner blogga ett "hej då kalix/sverige" innan jag åker! Om inte annat får ni avundas mej när jag är i solen och ni andra i kalla norden :)

4 kommentarer:

  1. menar du att du tar ledigt från bloggen oxå??!!!! det finns väl nåt internetcafé där du kan sitta och blogga och bli blek? (wow vilken alliteration jag fick till där va)
    bedriver man en blogg så måste man ta sitt ansvar även under semestern.
    Skämt å sido, hälsa ditt resesällskap, han vet att han alltid är välkommen ifall han har vägarna förbi

    SvaraRadera
  2. Vill du ha chocklad på kudden? Det är väl klart jag fixar det, och den är jättemörk!

    SvaraRadera
  3. Stinanina! så väl borde du väl känna mej att du vet att jag vill ha LJUS choklad! :)

    SvaraRadera
  4. Just därför! Men om jag fick välja så skulle det ligga varsin påse med mitt favoristgodis- Tuttifrutti! Och självklart en på min huvudkudde också. Bonusen hos mig är att det tillkommer hundsällskap i sängen!

    SvaraRadera