torsdag 11 november 2010

Trolleri!!

Min pappa! Vilken klippa! (oki, han har sina problem, men vem har inte det?!)

Kan komma ihåg hans trolleri trick som han visade en när man var liten. Trollade fram knappar, pengar, godis och allt möjligt som var litet. Oftast trollade han fram det bakom ens öron. Man var riktigt fascinerad. Nu har man vuxit upp och vet hur hela illusionen går till och man är inte riktigt lika imponerad. Men när han tar fram samma gammla trick inför syskonbarnen ler man inombords och minns.

Min mamma är oxå den bästa! Det var henne man tillbringade sin största uppväxt med, då jag aldrig har behövt gå på dagis. Hon löste alla ens vardagliga problem och är den mest empatiska person jag känner till(vem förutom hon skulle gå ut i -30 och mata råddjur bara för att de är synd om dem mitt inatten). Men, man växte upp och fick större problem. Dom flesta kunde Mamma lösa, men när dom där riktigt knivga sakerna dök upp då var det pappa som tog tag i saken. Snäppte upp sig från soffan och släppte sina projekt för sina döttrar.

Nu har han vart här och trollat för mig igen. Jag är riktigt imponerad!! Och jag lär mig något av alla hans trick.
Nog har man haft en ofin knut i magen några dagar här, rett ut det jobbigaste själv. Men nog är det allt pappa som trollat fram helheten. Jag undrar vart han gömmer sitt Magic Wand :)

Dagens ordspråk:
En far är mer än 100 lärare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar