måndag 8 november 2010

Magic Wand

Som jag skrev i ett tidigare inlägg, den som väntar på något gott väntar alltid för länge. Vill nu tillägga att den som väntar på något gott väntar förjäves om det inte blir så gott.

Jag är inte så nöjd just nu. Men jag är nöjdare än igår. Men ändå känns det inte så där tummen upp och studs och skrutts. Ni som känner míg vet den där Maria som hoppar runt av glädje och nöjsamhet.

Ibland så önskar jag bara att någon kunde ta fram ett Magic Wand och göra allt bra. Bara vifta med det lite så där så skulle allt bara försvinna som inte var så bra.

Kanske är jag barnslig. Kanske är det pettitesser. Kanske jag reagerar nog barnsligt inombords. Kanske är det barnsligt att ens önska sig att det fanns någon som kunde vifta med en Magic Wand. Med den reflektionen över mig själv plockar jag fram följande ordspråk ur bakficka:

Att alltid vara en smula barn är att vara verkligt vuxen.

(och genast kändes det en smula bättre för mig själv)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar