fredag 5 november 2010

I brist på matta

I brist på ny golvmatta i kök + hall finner jag mig själv i samma läge som igår. På soffan, liggandes, med laptopen i knäet och tv:n på i bakgrunden. Elekronikprylar värmer, om ni inte visste det tidigare...Eftersom att jag är en väldigt planerande person som hatar slipdamm har jag noga hängt upp ett lakan mellan hall och vardagsrum, för jag vill inte ha in allt slipdamm från dom nyspacklade golven i mitt vardagsrum. Jag vill ha så lite som möjligt att dammtorka imorgon. Detta lakan gör att värmen från elektronikprylarna, tv, dator, kyl/frys mm inte cirekulerar runt så vidare värst mycket. Så det är riktigt varmt i mitt vardagsrum nu.

Ni trogna läsare som kanske har upptäckt att jag skriver rader i min blogg igen kanske undrar(föga troligt att ni är så värst många än =) )...Men skulle du inte ha golvet klart idag?! Jo, det var hantverkarens plan, men ni som alla har haft med hantverkare att göra vet ju att deras planer väldigt sällan är felfria :)Inget Illa menat mot min hantverkare, han verkar faktiskt otroligt bra med den där biten "hålla tider" i jämförelse med den stora mängden. Det var tydligen behövligt att spacklas upp mera där jag rivit delar av köksstommen för att få in kyl/frys och diskmaskin. Så man får vackert vänta en dygn till. Kan tänka mig att det var lika retligt för min hantverkare som för mig. Nog hade han säkert kunnat hitta på något mycket trevligare än att vara hemma hos mig och limma golv en alla helgons helg. Men snäll som han är slipper jag leva "golvlös" hela helgen lång.

Busan, ni vet det där pälsbeklädda bitska monstret som är min goaste lilla bebis, tycker det är toppen! Allt med renovering! Men idag var det nog extra skoj. Som den rörfetitisch hon är har hon nöjsamt fått 2 nya gigantiska rör och springa in och ut genom. Kanske jag måste behålla "matt rören" för hennes skull, men vart skulle jag ha dom?! för hur snyggt är det med avloppsrör och mattrör i halva huset. Nå vi får se hur det blir med den biten - rören blir faktsikt helt oki om man tapetserar dom så dom smälter in i ens inredning.

Nä, nu ska jag göra den nyttan jag kan och gå och hänga en tvätt.

Och:
Den som väntar på något gott väntar alltid för länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar