måndag 1 juni 2009

Ett år äldre!

Då har man hunnit bli ett år äldre. Min stora dag var i lördags. Den började rätt tråkigt. Hade helgpassen och var tvungen att jobba, hade viljat vara hemma sen morgonsidan och få mej en härlig sovmorgon. Men som den arbetsmyra man är hoppade man upp 05.20 för att åka till arbetet.

Stressade som en galning för att kunna ta mej hem så fort som möjligt. Det var juh på lördag projekt "gården" skulle dra igång. Pappa skulle komma med traktor och röjsåg. Stefan med lastbil med en massa kubik buskjord. Träd skulle fällas, ris skulle lastas och häck skulle grävas samt planteras. Det var nu eller aldrig som gällde. För annars skulle jag ej i mitt fullplanerade liv hinna vattna denna häck varje dag i två veckors tid pga resor söderut.

Undrade över om jag verkligen skulle hinna baka en tårta och säga grattis till mej själv på Min Dag. Så stressade runt, jobbade skit snabbt och jättebra och kunde glad ihågen köra hemmåt redan klockan tolv. Såg scenariot av full action på min gård framför mej. Men till min stora besvikelse fanns ingen tarktor ens på gårdsplanen. Lastbilen var iaf duktig och höll tiden. Kände hur arg jag blev, jag hatar när mina tidsplaner och ting ej fungerar. Här kom ju jag ifrån jobbet tidigare med en massa plustid och så fanns inte ens arbetsledaren på plats!! Irriterad insåg jag då att om jag nu åker till affären så hinner jag ju slänga ihop en tårta under tiden. Så åkte och handlade. Kom hem, fixade lunch. Syrran med 3 barn rammlade in med en "ja må hon leva" sång och fina blommor till min rabatt. Sen kom Mammsen. Men inte HAN jag behövde mest = pappsen.

Så käkade och insåg att då hinner jag ju gräva ner plantorna jag fick i present. Öppnade paket från Stefan och där fann jag en välbehövlig grill, så började montera ihop den, oljade den. Började bli mer och mer irriterad över pappsen frånvaro så gick lös med gräsklipparen på min gård för att avreagera mej något. Han klippa halva tomten innan han dök upp. Då avnjöt vi tårta + kaffe. Och sen gick allt undan :)

Blev en i slutändan en riktigt snuskigt bra helg!

Tackar alla medhjälpande för arbetskraften och tackar alla som kom ihåg min dagar tackar jag för alla gratulationer.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar