torsdag 18 juni 2009

Destination Norrköping

Ska bara vattna min häck, duscha min kropp, packa det sista och hinna slänga i mej lite föda så bär det iväg. Destination Norrköping - nästa!

Om någon timme kommer min privatchafför (tack pappa) att svänga upp på gården för att köra mej mot flyget. sedan blir det bussen in mot centralen för att möta upp min vän L som sällskapar mej sista biten på tåget. Har vi tur så kanske även Gävle paret P & M med tillhörande bebis är med på samma vagn. Alla kommunikations medel kommer man hinna avverka på de 120 milen ner. Oki...jag missar kanske att åka tunnelbana men en spårvagn kanske jag hinner med :).

Sedan ska detta utspridda, galna, gammla kompisgäng gratulera den bäst killkompisen man kan ha! 30 år! Blir han herr N. (han har faktickt fyllt för 8 dagar sen, men vi väljer att fira han denna fina midsommarhelg) Sol kommer vi ha och en massa + grader på termometern. För det har jag bestämt! Pool Party på herr N:s altan, och blir det mot all förmodan en någon svalare midsommarhelg har vi en underbar badtunna att värma oss i. Det bästa av allt är nog ändå att herr N har ett kockkort i bakfickan, så maten vet vi redan kommer bli underbar. Och alkoholen...Den kommer fram redan på tåget ner :). Vila?! Det ser jag till att hinna med på flyget hem då nästa slitsamma arbetsvecka drar igång...

Och har ni tur, så kanske jag hinner klämma in en rad om min underbara resa nästa vecka.

"On My Way!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar