onsdag 3 juni 2009

Egos!

Ibland blir jag riktigt less på alla människor. Inte alla/alla men de människor som är egoistiska och enbart ser till sej själv och sitt eget nöje. Att de ej kan bjuda till, till andra personer i deras närvaro. Att dom inte ens försöker ibland. Vad är en liten peng eller några timmar när man gör en anna människa väldigt glad. Otacksamt - det är så väldigt många tänker.

Vet ej om jag överreagerar idag för att jag är trött men jag blir helt klart irriterad. Hur tror dessa människor att man ens vill unna dem eller hjälpa dem i första hand nästa gång det är deras tur att stå i behov av några timmarsjobb. Jag hoppas även dessa människor ej förväntar sej fina presenter av sina vänner när det är deras tur att fylla jämnt. Då de knappt kan offra 300:- från sin egen kassa när det gäller någon annan. I det priset har de inte ens betalat för en middag + ett glas vin som de garanterat kommer att bli bjuda på under kalaset. Tänkt på det nästa gång ni tycker något kostar för mycket eller tar för mycke tid!

Själv så tror jag ju att allt man ger kommer tre falldigt tillbaka. I detta liv, eller i nästa. Ont föder ont och gott gör livet godare. Om jag glädjer en annan människa blir mitt liv roligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar