måndag 8 juni 2009

Vardags lyx

Vardags lyx i högst grad råder för mej idag.
En ledig måndag, efter en ledig helg. Hur skönt är inte det?!
Kan slå vad om att veckan kommer att kännas hälften så kort. Helgen dubbelt så lång och näst kommande helg ankommande dubbelt så fort. Hunnit med både bankärenden och trädgårdspyssel på förmiddagen.

Trädgården min är det andra stora lyxbetingande skeende för mig idag (och alla andra dagar) kan inte förstå att hur trött man än är, hur stressad man än känner sig, så blir man så pigg och rofylld så fort man gör något där ute på gården.

Mer lyx som skett under dagen var en härlig morgonprommis ner till staden, solen sken, och runt gågatan kunde jag till min förtjusning konstatera att rödbläran blommar, skogsstjärnan och smörblomman likaså. Som ett litet barn blev jag lycklig av dessa vackra blomster. Det är bara att konstatera sommaren är här, och det finns ingen återvändo!! Vilket skapar stort Jubel inom min kropp, i min själ och i mitt sinne.

Hur lyxigt är det inte sen att låta ens nytvättade sänkläder torka i den vårsommar svala norrlansbrisen på morgonkvisten. Hur fint kommer det inte vara att somna i min nybäddade säng när dagen sedan kommer lida mot sitt slut.

Men innan dagen är där ska jag klippa min gröna gräsmatta så att nytt gräs kan frodas sedan hälsa på mina underbara föräldrar i den vackrast byn på jorden.

Dagens känsla är för mej idag helt enkelt UNDERBART

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar