söndag 24 maj 2009

Veckointervall...

Veckointervallet fortsätter hägra här på bloggen. Ärligt talat - en gång i veckan är bättre än ingen gång alls. Tycker ni inte?!

Har haft möjlighet att var långledig från jobbet (utan dåligt samvete från mej själv - jävla kontroll människa man ska vara. Riktigt skönt. Och efter att i 2 dagar ha målat fönster på Mr. Handymans hus, sänk mina skuldkänslor för all tid han hjälp mej, så kändes det som...Vad ska jag göra med mina andra två lediga dagar?! Man är juh inte van vid sådan lyx. Men ingen fara mina vänner, planer fanns redan. Lördagen var det nämeligen dags för K.S. att bli gammal gubbe, 40-år. En trevlig tillställning med otroligt trevliga människor. Varför är inte alla människor så trevliga och lättsamma?! Men så idag, denna söndag. Då man hunnit ta sig hem till sin kommun. Installerat sin iller (det är mer tidskrävande än vad vissa kan tro) Tvättat en massa smutsiga kläder. Handlat mat så man överlever början av veckan. Lagat mat. Hunnit avnjuta den å inser att helt plötsligt är klockan strax halv fem och jag skulle mer än gärna vara ledig i 2 dagar till. Då känns det lite surt att inse vilket schema som väntar på en på jobbet. Men de ska bli skojjiga saker att sätta tänderna i denna vecka och kommande. Sen att jag fyller år mitt i alltihopa var juh mindre bra planerat, men det är juh som svårt att ändra på den saken. Får ha en enkel tårtabjudning för la familia om dom nu inte är strängt upptagna av annat. Kan vara risk för att förrådsspikningern skulle påbörjas i helgen. Men det gör juh inget, då blir det tårta i byn istället = mys.

Ha det gott.
Ta vara på dagarna, tänk på att solen försvinner lika fort som den kommer fram! Sommaren är faktiskt kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar