söndag 21 mars 2010

Tid

Var tid har sin charm och fokus på sin sak.

För ett tag sen hade jag tid att blogg, det har jag verkligen inte nu. Det är full rulle mest hela tiden med jobb, husrenovering, sommarstugebygge...Och för varje tisperiod i mitt liv så blir det där med "jag har inte tid" mer och mer verkligt. När jag var student hade jag inte tid för det ena och det andra för att jag pluggade, sen jobba man och hade inte tid, men det först nu kan jag säga Jag hade tid då. Men inte nu. Vad gjorde jag av min tid förr?! Det är nog helt enkelt som så att man anpassar sig efter vad som skall göras.

Diskuterade detta med en vän för ett tag sedan. Hon förstod aldrig att sina vänner inte hade tid förr i världen då hon var 2 barnsmamma och han med det mesta + lite till medans hennes vänner unga, barnfria inte hann mycke mer än att jobba. Intressant det där. För jag tyckte verkligen att jag inte hade tid förr. Idag tänker jag tillbaka på den Gammla Goda Tiden och kan inte förstå att jag tyckte att jag inte hade tid. Kanske är det så enkelt som så att man blir effektivare ju mer man har att göra. Det tror jag nog. Men samtidgt kan jag erkänna att mitt sociala liv tar stryk av det liv jag lever för tillfället. Men det är som sagt var för tillfället. Alla tidsperioder har sin gång och nya ting väntar runt framtidens hörn. Vem vet, om ett år kanske jag tyckte det jag håller på nu var en barnlek ur tidsperspektivets ramar sätt. Den som lever får se och lära.

Dagens bästa ord från ett barn:

"Vaddå inte tid?! Det kommer ju ny tid hela tiden".

Tänk på det mina vänner när ni inte har tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar