onsdag 8 juli 2009

SEMESTER!!

Semester, samtalsämnet för hela sommaren. Det är på allas läppar..när går du på semester? Hur länge? Haft semester, ska på semester...Även i denna envägskommunikation(=min blogg) anser jag att detta viktiga ämne bör benämnas. För idag, vid lunch tid, hade jag en vilja...Så sa till min kollega:- Nu vill jag ha lunch och sen gå på semester. Sagt och gjort. Arbetsnycklarna ligger nu i ett tryggt förvar i en låda och jag ska ej plocka fram dem förrän om 4½ vecka. Underbar känsla. Misstolka mej inte nu. Jag älskar mitt jobb, men precis som alla andra människor behöver jag en längre period då jag kan ägna mej åt bara mitt eget privatliv. Alla projekt och ha tid att vara lite mer social.

Ska dock försöka ha en koll på hur många arbetssamtal jag kommer att ta emot under denna semester. Vill inte ens veta hur många det var förra året. Och kan meddela er att redan nu, 6h efter att jag gåt på semester ligger antalet samtal från jobbet på 1

Nu ska här njutas av första semester kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar